19-20 // E3 // SPAȚIU STRUCTURĂ
Al treilea exercițiu a continuat studiul realizat la tema 2 – tipologia spațială – adăugând dimensiunea structurală a spațiului. Clarificarea și concretizarea caracteristicilor spațiale proprii unui anumit material și a unui mod de a-l articula structural și constructiv, precum și analizarea diferitelor schimbări pe care le poate suferi și a transformărilor pe care le-a căpătat de-a lungul timpului, au fost cel mai ușor observate prin așezarea comparativă într-o serie de exemple.
Am propus două studii care chiar dacă s-au desfășurat în paralel, au fost văzute a se completa și potența reciproc: investigarea imaginii alese și analiza a 13 exemple. Cele două studii s-au desfășurat pe perioada întregului exercițiu, în secvențe succesive ce au vizat aprofundarea și lărgirea înțelegerii temei. Studiul pe imagine s-a centrat pe investigarea și clarificarea atmosferei simțite de fiecare student în imaginea aleasă și pe imaginarea unui „dincolo de”, încercând să clarifice atât ingredientele ce articulează o anumită atmosferă sau o serie de atmosfere, situația în care și-ar putea găsi locul o astfel de atmosferă cât și aducerea dimensiunii cultural-spațiale în proiect. Analiza celor 13 exemple a urmărit mai degrabă concretul și particularul fiecărui material – piatră, cărămidă sau beton, modul propriu prin care acest material, prin specificul său constructiv-structural face posibil un anume spațiu, concret (măsurabil) și cultural.
Am propus două studii care chiar dacă s-au desfășurat în paralel, au fost văzute a se completa și potența reciproc: investigarea imaginii alese și analiza a 13 exemple. Cele două studii s-au desfășurat pe perioada întregului exercițiu, în secvențe succesive ce au vizat aprofundarea și lărgirea înțelegerii temei. Studiul pe imagine s-a centrat pe investigarea și clarificarea atmosferei simțite de fiecare student în imaginea aleasă și pe imaginarea unui „dincolo de”, încercând să clarifice atât ingredientele ce articulează o anumită atmosferă sau o serie de atmosfere, situația în care și-ar putea găsi locul o astfel de atmosferă cât și aducerea dimensiunii cultural-spațiale în proiect. Analiza celor 13 exemple a urmărit mai degrabă concretul și particularul fiecărui material – piatră, cărămidă sau beton, modul propriu prin care acest material, prin specificul său constructiv-structural face posibil un anume spațiu, concret (măsurabil) și cultural.









Proiectele sunt aducerea laolaltă a tuturor acestor ingrediente și trebuie văzute atât individual cât și împreună. Fiecare proiect explorează un anumit mod de a lucra cu materialul și atmosfera aleasă, prezentând o ipostază particulară relației spațiu-structură; în același timp, așezându-se alături de celelalte ipostaze, se și le completează.