20-21 // E5 // Critică finală
Spațiu emergent / Casă pentru un paznic
Vă invităm la jurizarea ultimului exercițiu de la atelierul anului 1, un an centrat în jurul Modelului ca obiect de studiu și inspirație, care ne-a ghidat primii pași într-ale arhitecturii.
Tema a cerut gândirea unei forme simple de locuire pentru un paznic, de unde acesta să poată să păstreze tot timpul un ochi asupra clădirii pe care o veghează. Aceste clădiri, propuse tot prin temă, sunt monumente aflate în ruină. A construi în apropierea lor ar fi, în unele cazuri, improbabil. Dar ce ne-a interesat a fost tocmai acel context sau loc intuit prin lectura personală și observarea îndeaproape a naturii modelului.
Atelierul nostru a ales să lucreze cu trei ruine și locuri foarte diferite: Abația San Galgano din Italia, ruinele Cetății Ada Kaleh de pe Insula Șimian și Cetatea Histria. Esențială în demers a fost relaționarea cu obiectul observat și propunerea unei ipoteze contextuale personale, iar gândirea caselor a pornit de la două elemente care să transpună acea legătură în calități spațiale: scara și fereastra.
Vă invităm la jurizarea ultimului exercițiu de la atelierul anului 1, un an centrat în jurul Modelului ca obiect de studiu și inspirație, care ne-a ghidat primii pași într-ale arhitecturii.
Tema a cerut gândirea unei forme simple de locuire pentru un paznic, de unde acesta să poată să păstreze tot timpul un ochi asupra clădirii pe care o veghează. Aceste clădiri, propuse tot prin temă, sunt monumente aflate în ruină. A construi în apropierea lor ar fi, în unele cazuri, improbabil. Dar ce ne-a interesat a fost tocmai acel context sau loc intuit prin lectura personală și observarea îndeaproape a naturii modelului.
Atelierul nostru a ales să lucreze cu trei ruine și locuri foarte diferite: Abația San Galgano din Italia, ruinele Cetății Ada Kaleh de pe Insula Șimian și Cetatea Histria. Esențială în demers a fost relaționarea cu obiectul observat și propunerea unei ipoteze contextuale personale, iar gândirea caselor a pornit de la două elemente care să transpună acea legătură în calități spațiale: scara și fereastra.



