21-22 // E1 // SPECII DE SPAȚII. MODELE. 02
În continuarea exercițiului anterior, echipele de doi sau trei studenți au ales argumentat una dintre clădirile din seria deja studiată și au investigat-o mai îndeaproape, examinând-o ca pe un mentor. Folosind potențialul reprezentării prin desen la scară și piese convenționale ca planuri, secțiuni, elevații, vederi axonometrice, au încercat să înțeleagă principii spațiale elementare care au configurat modelele respective, precum și relații, raporturi și caracteristici pe care le-au considerat definitorii.
Lectura personală
Continuând aprofundarea acelui criteriu sau set de caracteristici stabilit în studiul seriei, fiecare student a trebuit să propună o lectură personală a obiectului de arhitectură ales, și să găsească un mod adecvat de ilustrare.
Propunere spațială incipientă
În același timp, fiecare echipă a lucrat la o serie de propuneri proprii, incipiente, ale unor spații ce continuă caracteristicile spațiale studiate, concentrându-se exclusiv pe acestea, rămânând în interiorul tipologiei alese la început.
Lectura personală
Continuând aprofundarea acelui criteriu sau set de caracteristici stabilit în studiul seriei, fiecare student a trebuit să propună o lectură personală a obiectului de arhitectură ales, și să găsească un mod adecvat de ilustrare.
Propunere spațială incipientă
În același timp, fiecare echipă a lucrat la o serie de propuneri proprii, incipiente, ale unor spații ce continuă caracteristicile spațiale studiate, concentrându-se exclusiv pe acestea, rămânând în interiorul tipologiei alese la început.
CURTE INTERIOARĂ: Alhambra, Granada, Spania
Antonia Gherasim, Maria-Alexandra Șerbănescu
Serie de curți succesive, conținute în masa clădirii, ierarhizate prin parcurs, funcțiune și dimensiuni, care sunt descoperite secvențial, devenind `elemente surpriză` datorită spațiilor camerale labirintice ce le leagă.
Antonia Gherasim, Maria-Alexandra Șerbănescu
Serie de curți succesive, conținute în masa clădirii, ierarhizate prin parcurs, funcțiune și dimensiuni, care sunt descoperite secvențial, devenind `elemente surpriză` datorită spațiilor camerale labirintice ce le leagă.
CAMERAL: Neuer Pavillon, Karl Friedrich Schinkel
Mara Bejan, Denisa Turcu
Sumă de spații rectangulare, interconectate, cu proporții asemănătoare, conținute într-un perimetru bine definit; organizarea aparent clară folosind regula celor nouă pătrate este îmbogățită prin mici abateri care deturnează parcursul și nuanțează ierarhia spațială.
Mara Bejan, Denisa Turcu
Sumă de spații rectangulare, interconectate, cu proporții asemănătoare, conținute într-un perimetru bine definit; organizarea aparent clară folosind regula celor nouă pătrate este îmbogățită prin mici abateri care deturnează parcursul și nuanțează ierarhia spațială.
CENTRAL: Sant'Andrea al Quirinale, Gian Lorenzo Bernini
Erich-Andrei Babă, Andrei Bonciu
Spațiu central care iradiază și pătrunde adând în spațiile adiacente de tip nișă, accentuând treptat dimensiunea verticală; axa celor două nișe importante intrare - altar este perpendiculară pe latura lungă a spațiului eliptic, creând o intersecție puternică marcată de lanternou.
Erich-Andrei Babă, Andrei Bonciu
Spațiu central care iradiază și pătrunde adând în spațiile adiacente de tip nișă, accentuând treptat dimensiunea verticală; axa celor două nișe importante intrare - altar este perpendiculară pe latura lungă a spațiului eliptic, creând o intersecție puternică marcată de lanternou.
CURTE INTERIOARĂ: Villa Além, Valerio Olgiati
Adina Constantinescu, Maria Hubert
Curte interioară dominantă în raport cu spațiul locuit, subordonat și atașat pe o singură latură a acesteia; situarea marginală, dezcentrată, fără legătură directă cu toate spațiile interioare face posibilă apariția unui alt set de curți, diferite prin caracter și dimensiune, care `prind` astfel interiorul între două spații exterioare.
Adina Constantinescu, Maria Hubert
Curte interioară dominantă în raport cu spațiul locuit, subordonat și atașat pe o singură latură a acesteia; situarea marginală, dezcentrată, fără legătură directă cu toate spațiile interioare face posibilă apariția unui alt set de curți, diferite prin caracter și dimensiune, care `prind` astfel interiorul între două spații exterioare.
LINIAR: Basilica San Miniato al Monte
Emil Badea, Anda Căuia
Spațiu dispus pe un ax longitudinal, legând un punct clar de acces și un capăt special, de `întoarcere`; orientarea puternică către absidă este accentuată de ascensiune și de cadența elementelor repetitive.
Emil Badea, Anda Căuia
Spațiu dispus pe un ax longitudinal, legând un punct clar de acces și un capăt special, de `întoarcere`; orientarea puternică către absidă este accentuată de ascensiune și de cadența elementelor repetitive.